بنیانگذار مونوبانک، اولگ هوروخوفسکی، اعلام کرد که خدمات پشتیبانی این موسسه مالی در حال تغییر به زبان اوکراینی است. و آنها فقط در موارد فردی با اصرار مشتریان با مشتریان به زبان روسی ارتباط برقرار می کنند. وی تاکید کرد که پاسخ به زبان روسی در پشتیبانی مونوبانک اکنون تنها در صورت درخواست مداوم مشتری و بنا به صلاحدید اپراتور در دسترس است.
این بانک اوکراینی هم اکنون در وبسایت رسمی خود نیز زبان روسی را حذف کرده است و صرفا به زبان اوکراینی نمایش داده می شود. پس از شروع جنگ روسیه علیه اوکراین بسیاری از کسب و کارها یا زبان روسی را حذف کرده و یا خدمات آن را محدود کرده اند.